Posted to microsoft.public.excel.worksheet.functions
Kurt Kjemtrup Carlsen

Default De højeste tal

Jeg skal kunne se de 5 højeste tal ud af 48 forskelige tal.
De 48 tal har et raferance tal, som skal følge med, men som ikke indgår i
beregningen af de 5 højeste tal.
De 48 tal står i en lang række med raferance talet under sig.
Det vigtigste er raferance talet, da det er det jeg skal bruge til min
videre beregning.
Kunne jeg bare få vist de 5 raferance tal, af de 5 højeste tilhørene tal,
ville jeg blive en lykkelig mand.
På forhånd mange tak.
Posted to microsoft.public.excel.worksheet.functions
Peo Sjoblom

Hej!

Antag dina tal är i A1:AV1, dina referens tal i A2:AV2

=INDEKS($A$2:$AV$2;;SAMMENLIGN(STØRSTE($A$1:$AV$1 ;KOLONNE(A:A));$A$1:$AV$1;0))

kopiera vågrätt, om dina tal är lodrätt i A1:A48 och referns talen i B1:B48

=INDEKS($B$1:$B$48;SAMMENLIGN(STØRSTE($A$1:$A$48; RÆKKE(1:1));$A$1:$A$48;0))

kopiera ned

M.v.h.

Peo Sjoblom

"Kurt Kjemtrup Carlsen" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.excel.worksheet.functions
Kurt Kjemtrup Carlsen

Hej Peo.

Tak for dit svar, men den vil ikke...
Skriver bare 0...
Og hvor ved den at det er de 5 højeste tal ???

Har udlukket nogle tal, så det er kun 36 nu...
Referens tal står i: AO29 til BX29
Beregnings tal står i: AO30 til BX30
De 5 tal skal stå i: AO32 til AS32

Jeg ved ikke hvordan vi lige skal klare denne her, måske er det mig det gør
noget forkert. Har prøvet at lege lidt med det... Men uden held.
Men takker for din hjælp.