Posted to microsoft.public.excel.worksheet.functions

Default pytanie o kopiowanie bez zmiany komórek w formule

Witam
Przy kopiowaniu komórek, jeśłi nie chemy żeby zmieniły się adresy do
których odnoszą się formuły dopisujemy sybbole & przed czy to literkę
kolumny czy to przed liczbę wiersza, czy w końcu przed obie te współrzędne.
Ale przyszło mi rzekopiować pewnien zakres w jednym arkuszu, gdzie ręczne
dopisywanie w formułach odnoszących się w dodatku do innych arkuszy to
marnowanie mnóstwa czasu, poza tym po przekopiowaniu zakresu musiałbym te
sybole dolara likwidować. Na razie szef podpowiedział mi taki sposób:

1. kopiuję arkusz w którym mam interesujacy mnie zakres
2. zaznaczam w już skopiowanym arkuszu tenże zakres który mnie interesuje
3. PRZESUWAM go w miejsce w którym ma być docelowo
4. Kopiuję zakres ze skopiowanego arkusza w to samo miejsce ale w arkuszu
pierwotnym
po całej operacji usuwam skopiowany arkusz jako zbędny

Szukałem "wklejaniem specjalnym", zamieniałem komórki na tekstowe i
kopiowałem je, nie dało to nic (jeśli chodzi o oszczędność czasu), owszem,
działało to, ale po sformatowaniu zakresu jako TEKSTOWE formuły działały
dalej, dopóki nie weszło się do każdej komórki i nie kliknęło ENTER, to
samo po przekopiowaniu i ponownej zmianie formatu na LICZBOWE - to samo, F2
plus ENTER

Ma ktoś lepszy sposób? Może sposób ze zmianą formatu komórek ma sensbez
klikania w każdą komórkę, wiem że w Wordzie takie aktualizowanie
następowało po kliknięciu chyba klawisza F9 czy jakoś tak.
Na razie kopiowanie arkusza i przesuwanie najszybsze.