Posted to microsoft.public.excel.programming

Default Selectiemenu in Excel

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
In werkblad 2 heb ik de volgende dbase staan (3 kolommen)
A1 B1 C1
Achternaam Volledige naam Telefoonnummer
Aa F.C. van der Aa 9745
Aa M.H. van der Aa 7145
Aa V.P. van de Aa-Mei 3421

Deze lijst bevat 2500 records.

In werkblad 1 heb ik een kolom waarin ik door het invoeren van de achternaam
de gegevens van deze betreffende persoon "ophaal" uit de dbase van werkblad
2. Het probleem zit in het dubbel voorkomen van sommige achternamen zoals
hierboven aangegeven.

Als ik "Aa"intyp verschijnt standaard de eerste naam uit de rij, terwijl ik
de derde had willen hebben.
Nu kan ik dit probleem wel oplossen door de invoerkolom in werkblad 1 te
valideren (keuzelijst), maar aangezien ik dan per invoercel een keuze moet
maken uit 2500 regels, werkt dat niet handig.

Is er een betere oplossing??

Groet,

Ruud

Posted to microsoft.public.excel.programming

Ruud
This is an English language newsgroup. Find the corresponding newsgroup
in your language and post your question there. HTH Otto