Posted to microsoft.public.excel.programming

Default Funksjon for å finne verdier til bruk i kalkulasjoner

Hei,

Jeg trenger hjelp til å finne en måte å koble/slå opp verdier i en "sheet"
(konstanter som ligger i en sheet og skal brukes i formler/utregninger)
basert på hvilken produktkode som er valgt i en annen "sheet".

Det er ti linjer med konstanter for hver produktkode, med forskjellige
elementer (alle skal da brukes i utregninger, velges en annen produktkode
skal ti andre verdier hentes osv.). Produkkode består av to bokstaver og
seks tall.

Noen som kan gi meg noen tips om hvordan dette kan gjøres basert på denne
enkle beskrivelsen ?

All hjelp mottas med stor takk

mvh
Eirik

Posted to microsoft.public.excel.programming

Eirik,
Applying some guesswork to your Norwegian, you want to look at
VLOOKUP/HLOOKUP worksheet functions, possibly with OFFSET or INDIRECT also,
depending on the structure of you data and calculation requirements.
Assuming you have the product number in A1 that you wish to find information
about and all your data is in a range named "YourDataRange" e.g.
{A2}=VLOOKUP(A1,YourDataRange,2,False)

NickHK