Posted to microsoft.public.excel.programming

Default Hoe kan ik een cell refferen naar een afbeelding(object)

Ik ben een layout aan het maken voor onze produkten.
Om te voorkomen dat voor iedere produkt een apparte layout gemaakt
moet worden
zoek ik een mogelijkheid(macro) om naast de produkt-naam welke door
een drop-down list box(combo box)en lookup clommetje gereffereed word
ook de betreffende tekenning van sheet 2 op tehalen.
Kortom ik wil een tekening in een andere sheet op kunnen halen door de
betreffende produkt-naam in een dropdown box te sellecteren.

Groeten,
Jalil.
Posted to microsoft.public.excel.programming

Jalil,

Als je een cel geselekteerd heb, kan je op die plaats een beeld droppe
dat bv als jpg ergens in een file zit.

ActiveSheet.Pictures.Insert(fn).Select
Selection.ShapeRange.LockAspectRatio = msoTrue
Selection.ShapeRange.Height = 107.25
Selection.ShapeRange.Width = 466.5
Selection.ShapeRange.IncrementLeft 2.25

De laatste 4 lijnen bepalen de grootte van het beeld.

Dir

--
Message posted from http://www.ExcelForum.com

Posted to microsoft.public.excel.programming

Beste heer Pieterse,
Hartelijk dank voor u reply,
Ik heb all de stappen zoals in uw mail staan meerdere keren uitgevoerd,
ik moet zeggen dat ik dichtbij de antwoord ben maar niet helemaal.
Ik ben de volgende tegen gekomen;
_De index formula bevat een argument(vergelijking) welke moet zijn
vergelijken anders formula result=#name?
Dat heb ik ondertussen hersteld maar selecteren van product namen in de
combo box verandert de product naam in cel A1 Blad2 zonder dat het
effect heeft op de tekening.

Ik wil u graag nog meer uitleg geven zoals u meer inzict krijg op de
werkboek waar ik mee aan het werk ben.

1-Blad1:
Op Blad1 een staat mijn combo box naast de print area.
Op de print area(Blad1) staat de productnaam(cell A1)en bettreffende
tekening welke moet doormiddel van de combobox of een andere manier???
verschijnen.
2-Blad2:
Te sellecteren product namen komen uit de Blad2(lookups) lookup lijst
Col.A.
3-Blad3:
Staan de tekeningen welk moet opgeroepen worden als de productnaam in
Blad1 is gesellecteed.

Ieder andere maier om dit te doen is ook welkom.

Bij voorbaat dank,
Jalil.

*** Sent via Developersdex http://www.developersdex.com ***
Don't just participate in USENET...get rewarded for it!
Posted to microsoft.public.excel.programming

Hoi Jalil,

Mijn commentaar tussen het uwe.

_De index formula bevat een argument(vergelijking) welke moet zijn
vergelijken anders formula result=#name?

O ja, vertaalfout, sorrie.

[...]

Om dit te laten werken, moeten de tekeningen naast de lookup lijst staan.

Groetjes,

Jan Karel Pieterse
Excel MVP
www.jkp-ads.com